SEO - Co to jest?

SEO – te trzy litery nie mówią nic osobie, która nie jest bliżej związana z branżą IT. Jest to skrót od angielskiego wyrażenia: Search Engine Optimization. Po polsku oznacza to po prostu optymalizację stron dla wyszukiwarek internetowych. SEO zamiennie używane jest także jako określenie całościowego procesu pozycjonowania. Sprawdźmy więc, czym jest SEO, czym pozycjonowanie, na czym ono polega oraz jakie korzyści może przynieść właścicielom stron i sklepów internetowych.

SEO – Co to jest?

SEO czyli pozycjonowanie stron internetowych wraz z optymalizacją to szereg działań prowadzących do efektu finalnego, jakim jest zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarkach internetowym, a ściślej mówiąc zdobycie przez tę stronę wysokich pozycji na dane frazy i słowa kluczowe. Pozycjonowanie możemy podzielić na dwa etapy: seo on-site i seo off-site. Pierwsza część dotyczy działań przeprowadzanych wewnątrz pozycjonowanej witryny. Inaczej mówiąc jest to właśnie optymalizacja strony polegająca na odpowiedniej budowie, dodaniu odpowiednich treści oraz dbaniu o to aby strona wyglądała i działała dobrze zarówno w oczach robota Google jak i użytkowników internetu. Druga część, czyli off-site polega na zdobywaniu odnośników do strony na innych witrynach dostępnych w internecie. Nazywane jest to link-buildingiem. Odnośniki możemy zdobywać w artykułach sponsorowanych, postach na forach, komentarzach na blogach, serwisach społecznościowych oraz w wielu innych miejscach w internecie.

Czy SEO jest bezpieczne?

SEO - Co to jest?Wszystko tak na prawdę zależy od metod jakie będą stosować pozycjonerzy. Jeśli będzie to przemyślana strategia polegająca na wyważonej optymalizacji oraz pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł, to takie pozycjonowanie będzie w pełni bezpieczne dla pozycjonowanej strony. Stronę można jednak dosyć łatwo przeoptymalizować, chociażby przesadzając z ilością słów kluczowych. Również masowe pozyskiwanie linków z wątpliwej jakości źródeł może bardziej zaszkodzić niż pomóc w pozycjonowaniu strony. Obecnie jednak na prawdę trzeba by się postarać aby jakoś realnie zagrozić obecności strony w wyszukiwarce podczas jej pozycjonowania.

Jakie są alternatywy dla SEO?

Oczywiście pozycjonowanie to nie jedyna skuteczna metoda na reklamę w sieci. Jeżeli zależy nam przede wszystkim na szybkim uzyskaniu efektów, a koszty nie stanowią dla nas aż takiej różnicy to śmiało możemy skorzystać z oferty Google Ads, dzięki której nasza strona błyskawicznie znajdzie się na pierwszych pozycjach wyszukiwań. Niestety taka usługa jest dość droga i w niektórych branżach może kosztować nawet kilkadziesiąt złotych za jedno kliknięcie użytkownika. Jeśli średni koszyk zakupowy w naszym sklepie lub stronie wynosi np. kilka tysięcy złotych to jest to jak najbardziej opłacalna inwestycja.

Ile zarabiają specjaliści SEO?

Wszystko oczywiście zależy od doświadczenia, umiejętności i polityki firmy w której zatrudniony jest specjalista SEO. Można jednak śmiało powiedzieć, że raczej są to kwoty wyższe niż średnia krajowa. Nieco mniej mogą za to zarobić pracownicy zatrudnieni na stanowisku junior SEO, czyli tacy, którzy właściwie dopiero przyuczają się do zawodu i nabierają odpowiedniego doświadczenia.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułNarzędzia SEO
Następny artykułKurs SEO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here