reklama zewnętrzna

Każda firma, mniejsza lub większa, potrzebuje zastosowania różnych rodzajów reklamy, aby skutecznie rozpropagować swój biznes. Jedną z metod wykorzystywanych w marketingu jest reklama zewnętrzna. To tzw. reklama outdoor. Może występować na różnych rodzajach nośników. Zwykle z tym rodzajem reklamy spotykamy się w miejscach użyteczności publicznej.

Reklama zewnętrzna – rodzaje nośników

Reklama zewnętrzna potrzebuje odpowiednich nośników do prezentowania treści. W reklamie outdoor wykorzystuje się tablice reklamowe, billboardy, słupy ogłoszeniowe, tablice elektroniczne, telebimy czy też citylighty.

Tablice reklamowe – reklama wielkoformatowa

Tablice reklamowe mogą być wolnostojące lub umieszczone na ścianie budynku. W tym drugim wypadku najczęściej nośnikiem jest siatka winylowa, która przepuszcza światło. Tablice reklamowe często bywają również podświetlane, co ma duże znaczenie nocą. Zwłaszcza jeśli reklama jest umieszczone w miejscu często odwiedzanym przez ludzi w porze nocnej.

Reklamy LED

To bardzo popularna ostatnimi czasy forma reklamy zewnętrznej. Dzięki zastosowaniu parominutowych spotów reklamowych, w tym samym miejscu, na jednym nośniku może reklamować się wiele firm. Ekrany elektroniczne można umieścić w miejscach często uczęszczanym przez mieszkańców miast. Często ten rodzaj reklamowy można również spotkać w środkach komunikacji miejskiej. Firmy zajmujące się tą formą reklamy w swojej oferują również wyprodukowanie odpowiednich spotów reklamowych. To całkiem interesująca forma reklamy, znacznie bardzie przyciągająca uwagę niż zwykły billboard.

Zasady projektowania reklam

W przypadku projektowania reklam z nośnikach statycznych można wyróżnić kilka zasad, które pomogą stworzyć optymalny przekaz reklamowy. W pierwszej kolejności należy się stosować do stosowania odpowiednich proporcji, które znamy choćby ze sztuk artystycznych, a które wpływają pozytywnie na odbiór przekazu. Bardzo często stosuje się zasadę podziału na trzy części, zarówno w pionie jak i w poziomie. Dzięki temu powierzchnie reklamowe pokrywają linie, na styku których warto umieszczać najistotniejszy przekaz reklamy.

Są to bowiem miejsca, gdzie skupia się największa uwaga odbiorcy. Warto również aby reklama była maksymalnie prosta w swej formie. Przesyt i przeładowanie treści wpływają zniechęcająco na potencjalnego konsumenta. Ważne jest również, aby na jednym billboardzie czy plakacie prezentować tylko jeden produkt czy tez usługę. Zbyt duże nagromadzenie możliwości wyboru również nie wpłynie pozytywnie na konsumpcyjne zachowania odbiorcy.

Podsumowanie

Reklama zewnętrzna to jedna z najbardziej popularnych form promowania produktów i usług. Przybiera wiele różnych postaci od billboardów i plakatów, pod wyświetlacze LCD i ulotki. Odpowiednie zaprojektowania obrazu statycznego reklamy i sportów wideo ma bardzo istotne znaczenie, ze względu na potencjalne zachowanie klienta. Projektowanie reklam wiele czerpie z zasad obowiązujących w sztukach artystycznych. Dzięki temu przekaz reklamowy może lepie trafić do gustu i poczucia estetyki potencjalnego klienta.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here