Na czym polega marketing mobilny

Rozwój komunikacji mobilnej przełożył się na nowe możliwości w zakresie reklamy przedsiębiorstw. Starsze rozwiązania, takie jak promocja w prasie, radiu czy telewizji wciąż są stosowane, ale nie każde przedsiębiorstwo może sobie na nie pozwolić.

Inaczej jest w przypadku marketingu mobilnego, szczególnie biorąc pod uwagę, że obecnie organizowanie kampanii tego typu jest znacznie uproszczone, dzięki takim platformom SMS, jak https://mprofi.pl/kampanie/marketing-mobilny/. Tym bardziej warto wiedzieć, o co w nich chodzi i dlaczego mogą się firmie przydać.

Czym jest marketing mobilny?

Marketing mobilny to forma reklamy, która wykorzystuje urządzenia mobilne, takie jak smartfony i tablety, do dotarcia do klientów i kontrahentów. Masowa wysyłka SMS to jedno z najpopularniejszych narzędzi, które można wykorzystać w ramach tej strategii.

Na masową wysyłkę SMS składa się między innymi przesyłanie powiadomień o wyprzedażach, promocjach, nowych produktach, zmianach w godzinach otwarcia lokali (czy też uruchomieniu nowych) i nie tylko. 

Komunikacja SMS-owa może być zarówno jednokierunkowa, jak i dwukierunkowa, co otwiera drogę do organizowania za jej pomocą różnego typu głosowań i ankiet. Wszystko zależy od potrzeb danej firmy, branży, w której działa i innych indywidualnych okoliczności.

Z czego wynika skuteczność marketingu mobilnego?

Wysoka skuteczność marketingu mobilnego (zarówno, jeśli chodzi o częstotliwość otwarcia wiadomości, jak i procent odbiorców, którzy czytają je do końca i wykonują preferowane przez firmę działanie) wynika z charakterystyki urządzeń mobilnych. Większość osób nieustannie ma je przy sobie i jest w stanie błyskawicznie reagować, gdy tylko usłyszy lub zauważy, że pojawiła się nowa wiadomość.

Co więcej, jako że SMS-y są z natury krótkie, jeśli odbiorca już zacznie czytać wiadomość, jest bardzo prawdopodobne, że zapozna się z nią w całości – to w końcu tylko kilka zdań. Jednocześnie, z racji na fakt, że w wiadomości mogą być umieszczone linki, łatwo skierować klienta np. do strony internetowej, na której może dokonać zakupu.

Marketing mobilny sprawdza się zarówno w relacjach z klientami indywidualnymi, jak i biznesowymi, przy czym grupy te mogą wymagać odmiennego podejścia, m.in. w zakresie treści wiadomości i godzin ich wysyłki.

Jakie firmy mogą korzystać z marketingu mobilnego?

Wysyłka SMS-ów w ramach marketingu mobilnego jest łatwa w ustawieniu i przeprowadzeniu. Proces wysyłki jest w pełni zautomatyzowany (można zlecić wysyłkę natychmiastową lub zaplanować ją na dowolny termin) i wymaga niewielkich nakładów pracy i czasu.

Dzięki temu nawet małe firmy z ograniczonymi zasobami ludzkimi mogą skorzystać z tego rozwiązania (chociaż nie tylko – jest ono wartościowe również dla średnich i dużych przedsiębiorstw).

Z uwagi na jej uniwersalność, jest to forma komunikacji, która sprawdza się w różnorodnych branżach. Można ją wykorzystać między innymi w e-commerce (np. do informowania klientów o statusie zamówienia), turystyce czy edukacji. 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here