Promocja muzyki w sieci – jak robić to dobrze?

0
741

Choć przez ostatnie kilka-kilkanaście lat wiele zespołów muzycznych broniło się przed cyfryzacją i szeroko pojętym internetem, obecnie jest już jasne, że całkowicie zdominował on rynek muzyczny. Bez obecności w sieci trudno jest liczyć na sukces lub przynajmniej zaistnienie na rynku. W wielu przypadkach jest to wręcz niemożliwe.

Promowanie muzyki w sieci nie jest jednak zadaniem łatwym. Wymaga szerokiej wiedzy na temat prawideł rynku, jak również wieloletniego doświadczenia. Pod uwagę trzeba wziąć bowiem mnóstwo zmiennych oraz kryteriów, które decydują o sukcesie bądź porażce. Do tego dochodzi spora konkurencja sprawiająca, że konieczne staje się aktywne działanie na wielu frontach.

Gdzie promować swoją twórczość? Na przykład w serwisach streamingowych

Biorąc pod uwagę powyższe informacje, wydaje się jasne, że największą uwagę należy poświęcić miejscom cieszącym się szczególną popularnością. Dlaczego? Ponieważ dają one możliwość dotarcia do masowego odbiorcy.

Kryteria te świetnie spełniają platformy streamingowe, takie jak Spotify, Tidal, iTunes i wiele innych. Codziennie są użytkowane przez miliony użytkowników na całym świecie. Także w Polsce ich oddziaływanie jest bardzo duże – decydują o aktualnych trendach, pozwalają również odkrywać młode talenty, nowe zespoły i gatunki muzyczne.

Ich działalność jest więc korzystna zarówno dla słuchaczy, jak i muzyków. Pierwsi mogą liczyć na łatwy dostęp do ciekawej twórczości, a drudzy na znaczącą poprawę swojej ekspozycji w sieci. Oczywiście wydaje się to proste tylko na papierze. W rzeczywistości promocja w Spotify i na innych platformach jest mocno skomplikowana. Wymaga bowiem skupienia się na wielu kwestiach. Spośród nich wspomnieć należy między innymi o:

  • umiejętnym zarządzaniu własnym kanałem,
  • odpowiedniej dystrybucji tworzonej treści, by ta docierała do konkretnej grupy docelowej,
  • obecności na playlistach, które pozwalają znacząco zwiększyć popularność wśród odbiorców,
  • optymalizacji treści i wykorzystaniu algorytmów decydujących o kształcie serwisów.

Do tego dochodzi aktywna promocja w sieci, najlepiej z użyciem szerokich kontaktów w branży, dzięki którym można poprawić swoją obecność na rynku. Jak widać, promocja wymaga działań prowadzonych na szeroką skalę, dlatego nie dziwi fakt, iż muzycy często szukają pomocy wśród specjalistów. Mowa tu na przykład o agregatorach treści cyfrowych, gwarantujących wsparcie w każdej ze wspomnianych czynności. Współpraca z tego typu podmiotami zdecydowanie zwiększa szansę na zaistnienie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here