Jeśli chcesz pozyskać lub utrzymać dotychczasowych klientów, podaruj im eleganckie i praktyczne gadżety reklamowe. W ten sposób pokażesz, że są dla Ciebie ważni, a jednocześnie wyróżnisz się z tłumu. Pamiętaj, aby dopasować upominki do swoich odbiorców, dzięki czemu nawiążesz z nimi wartościowe relacje. Postaraj się nadać im osobisty charakter, dzięki czemu szybciej zbudujesz świadomość marki. Sprawdź, czym się kierować, wybierając prezenty dla klientów i partnerów biznesowych!
Poznaj swoją grupę docelową
Podobnie, jak w przypadku innych elementów prowadzenia firmy, szukając odpowiednich gadżetów reklamowych, musisz przeprowadzić badania rynku. Aby poznać swoich odbiorców, powinieneś skupić się na kilku zagadnieniach. Zastanów się, czy istnieje jakiś gadżet, który odzwierciedla ofertę Twojej firmy. Pomyśl, czy zaspokaja potrzeby potencjalnych i dotychczasowych klientów. Przeanalizuj, z jakich prezentów firmowych korzysta najchętniej Twoja grupa docelowa. Jeśli będziesz dokładnie wiedział, kim są Twoi odbiorcy, możesz wybrać produkt dopasowany do ich potrzeb, a tym samym otrzymasz maksymalny zwrot z inwestycji.
Proponowane gadżety i artykuły reklamowe z logiem poprawia wizerunek marki wśród potencjalnych i stałych klientów. Umieszczając logo, nazwę i dane kontaktowe firmy na upominkach biznesowych, zwiększasz świadomość, zainteresowanie i ciekawość swoją działalnością. Możesz je wykorzystać jako zachętę do pozyskiwania adresów e-mail lub zapisania się na bezpłatne wersje próbne. Pamiętaj, że klienci będą bardziej otwarci na Twoją firmę, jeśli dasz im prezent.
Zidentyfikuj zastosowanie przedmiotu
Zacznij od dogłębnej analizy swojej formy, a następnie wybierz produkt lub usługę, która najlepiej odzwierciedla to, czego klienci szukają w zwykłych produktach lub pasują do codziennej rutyny. Aby Twoje upominki nie trafiały do kosza, upewnij się, że zaspokajają potrzeby Twoich odbiorców. Określając wartość użytkową, weź pod uwagę, ile razy klient prawdopodobnie użyje danego przedmiotu w ciągu tygodnia. Zastanów się też, jak długo będzie z niego korzystał. Jeśli istnieje szansa, że będzie używał danego przedmiotu 1-3 lata, zwiększysz rozpoznawalność marki wśród potencjalnych konsumentów. Na wartość użytkową wpływają potrzeby i preferencje Twoich klientów. Z kolei produkty krótkoterminowe doskonale nadają się na promocję eventową lub świąteczną.
Dystrybucja gadżetów reklamowych
Zastanów się, w jaki sposób będziesz wręczał prezenty firmowe swoim klientom. Jeśli tworzysz produkt promocyjny w ramach przygotowań do nadchodzących targów, szkoleń lub konferencji, weź pod uwagę specyficzne potrzeby i logistykę odbiorców. Na przykład wiele firm decyduje się na stylowe i praktyczne torby, aby uczestnicy mogli do nich włożyć inne gadżety. Niezależnie od tego, czy planujesz masową dystrybucję upominków promocyjnych, czy zamierzasz je wręczyć tylko najbardziej lojalnym klientom, zwróć uwagę na okoliczności.
Ustal budżet
Pomyśl, ile możesz przeznaczyć na produkty promocyjne. Nie możesz dokładnie przewidzieć, jaki będzie zwrot z inwestycji, dopóki nie wypróbujesz konkretnej techniki reklamowej. Upewnij się, że dany przedmiot odzwierciedla ogólne działania Twojej firmy i oferowane przez Ciebie produkty. Na przykład, jeśli dostarczasz materiały biurowe, rozważ markowe długopisy, kalendarze lub stojaki na wizytówki. Niezależnie od tego, co wybierzesz, pamiętaj, że upominek powinien wyróżniać się wysoką jakością.