Katalogi SEO

Pozycjonowanie w wynikach naturalnych Google jest dziś jednym z najtańszych i najbardziej skutecznych sposobów na reklamowanie swojej firmy w sieci. Jeśli pozycjonowanie robione jest z głową i przez profesjonalistów to efekty takiej pracy utrzymują się długo i przez długi czas powodują wzrost konwersji na stronie docelowej. Nie każdy jednak wie na czym polega pozycjonowanie i z jakich elementów się składa. Większość myśli, że polega to jedynie na dodawaniu jak największej ilości linków do danej strony. Niegdyś służyły do tego na przykład katalogi seo. Dziś sprawa wygląda nieco inaczej. Aby skutecznie wypozycjonować stronę należy przeprowadzić szereg niezbędnych działań.

Audyt SEO

Audyt SEOPodstawą wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach powinien być profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO. To on da nam odpowiedź na wszystkie pytania związane ze słabymi i mocnymi stronami danej witryny oraz oceni jej potencjał. Dzięki audytowi będziemy wiedzieli co mamy poprawić, na czym się skupić oraz w którą stronę poprowadzić strategię pozycjonowania strony. Audyt powinien także dać odpowiedź na pytanie o możliwości bezpośredniej konkurencji. Może się bowiem okazać, że konkurencja jest na tyle słaba, że aby wypozycjonować stronę wystarczy sama optymalizacja.

Odpowiednia optymalizacja

A sama optymalizacja również nie jest taka prosta jak by się mogło wydawać. Nie wystarczy bowiem jedynie ustawienie odpowiednich nagłówków czy “altów” w zdjęciach. Niezbędne będzie również odpowiednie nasycenie tekstów słowami kluczowymi, skrócenie czasu ładowania się strony, odpowiednia struktura URL czy wewnętrzne linkowanie (głównie w sklepach internetowych). Na odpowiednią optymalizację strony składa się kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt czynników. Jeśli wszystkie zostaną poprawnie wykonane to wtedy możemy mówić o odpowiedniej optymalizacji stanowiącej podstawę do rozpoczęcia budowania odpowiedniego profilu linków.

Link Building

Pozycjonowanie oparte na zdobywaniu linków to wciąż najpopularniejsza i najskuteczniejsza forma pozycjonowania w wynikach organicznych Google. Co prawda jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu wyglądało to nieco inaczej. Pod koniec ubiegłej dekady wystarczyło dodać do strony odpowiednią ilość linków aby zdobyć pierwsze miejsca w wynikach Google. Dziś bardziej liczy się już jakość a nie ilość linków oraz odpowiednia optymalizacja strony docelowej. Wciąż jednak bez linków nie da się niczego osiągnąć. Dalej jest to podstawa jakichkolwiek działań seo na stronie internetowej.

Źródła linków

Jeśli już wiemy, że zdobywanie linków jest najważniejsze w procesie pozycjonowania to powinniśmy wiedzieć gdzie je zdobywać. Internet przepełniony jest różnego rodzaju witrynami, jednak nie wszędzie mamy możliwość zostawienia linku. A na pewno nie wszędzie za darmo. Sprawdźmy zatem jakie są najpopularniejsze miejsca do zdobywania linków do naszej strony.

Katalogi SEO

Katalogi SEOKatalogi SEO były bardzo popularne kilka lat temu. Pozycjonerzy masowo tworzyli nowe strony tego typu na domenach i subdomenach. Pozyskiwanie linków z katalogów było podstawą wszelkich działań SEO w tamtych czasach. Powstawało również sporo skryptów, dzięki którym postawienie nowego katalogu zajmowało kilka sekund czasu. Te czasy już minęły, jednak katalogi które przetrwały próbę czasy nadal są wykorzystywane przez pozycjonerów do zdobywania linków. Wszystko oczywiście z umiarem i odpowiednią wiedzą.

Blogi

Wraz z rozwojem blogów i ich rosnącą popularnością wiadome stało się, że będą one jednym z głównych miejsc do pozyskiwania linków. Najczęściej jest to wykorzystywane w komentarzach pod artykułami. Często taki komentarz opatrzony jest linkiem do strony pozycjonowanej. Jeśli komentarz wnosi jakiś sens do dyskusji i jest merytoryczny to istnieje duża szansa, że link przetrwa całe lata.

Fora internetowe

Innym miejscem chętnie wykorzystywanym do zdobywania linków są ogólnodostępne fora internetowe. Co prawda nieco tracą już one użytkowników na rzecz rozmaitych grup w serwisach społecznościowych, jednak wciąż można tam natrafić na ciekawą dyskusję i zostawić link do pozycjonowanej strony. Jeśli jakieś forum działa niezmiennie od kilku lub kilkunastu lat to można być pewnym, że będzie to dobre miejsce do zostawienia linku. O ile nie jest to tzw. farma linków, gdzie w każdym wątku jest kilkanaście linków do różnych stron internetowych.

Artykuły sponsorowane

Zakup linków w artykułach sponsorowanych to dziś jedna z najbardziej popularnych metod pozycjonowania. Wiąże się to z tym, że Google od jakiegoś czasu dużo bardziej promuje strony bogate w użyteczną dla internautów treść. A obszerne artykuły sponsorowane wydają się być najlepszym miejscem tego typu do zostawienia swojego linku. Należy się jednak liczyć z tym, że za taki artykuł będziemy musieli zapłacić.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułAgencja SEO
Następny artykułPlatforma SEO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here