Reklama dźwignią handlu, to nie tylko powiedzenie lecz podstawa biznesu, bez której ciężko jest zacząć z “kopyta”. Jest wiele form reklamy i sposobów dotarcia do klienta. W dzisiejszym świecie gdzie panuje internet, trzeba być niezwykle kreatywnym aby wybić się ponad przeciętność. A gdy już się wybijemy, musimy zawalczyć z konkurentami o swoją pozycję w top 10, gdzie utrzymanie się jest jeszcze trudniejsze. Jeszcze 10-15 lat temu reklamy były łagodne, mało agresywne i przeglądanie internetu było w miarę przyjemne. Teraz ludzie nie mający wtyczek blokujących reklamy są masochistami, lubiącymi cierpieć przeglądając każdą stronę w internecie.
Wszechobecna reklama
Podobnie ma się rzecz na ulicach miast. Patrząc na filmy naszych rodziców, dziadków nawet te z lat 90, można dostrzec niewielką ilość banerów i innych transparentów przy drogach. A w mieście nie wisiały szyldy na każdym rogu próbujące wciągnąć klienta za wszelką cenę.W tym gąszczu trzeba umieć się poruszać, ponieważ klient stał się o wiele trudniejszy. Sam w sobie nie zmienił się jakoś znacząco, lecz przez ogrom reklam naokoło stał się mało wrażliwy na nie. Ignoruje reklamy jakiego typu by nie były. Nawet nie specjalnie zwraca uwagę na to co się na nich znajduje. Dlatego nawet najlepiej stworzona reklama banerowa, nie ma wielkich szans na powodzenie będąc niewłaściwie wykorzystana.
Reklama kontekstowa
Reklama kontekstowa jest formą zaprezentowania swoich produktów idealnie pod potrzeby klienta. Nie ma lepszej drogi do dotarcia do osoby potrzebującej, szukające produktu niż przez podsunięcie mu tego pod nos w odpowiednim czasie. Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie “śledzić” klienta i obserwować jego zachowanie. To co przegląda, co ogląda i o czym rozmawia. Oficjalnie się o tym głośno nie mówi, lecz technologia poszła już tak do przodu, a granica prywatności tak się zatarła, że nawet temat rozmowy ze znajomym przez telefon komórkowy ma znaczenie, dla późniejszej reklamy wyświetlanej na twoim ulubionym blogu. Dlatego reklama kontekstowa jest najlepszą formą promocji w tej chwili i najbliższej przyszłości.