Rynek księgarski w Polsce jest bardzo trudny, gdyż mało ludzi czyta książki. Sprzedaż jest na niskim poziomie, a mimo to na rynku funkcjonuje bardzo dużo różnorodnych wydawnictw. Dlatego ważna by sprzedać cokolwiek jest reklama. Reklama książki nie jest łatwa, bo musi dotrzeć do konkretnego typu odbiorców.

Reklama książki

Reklama książkiKsięgarze prześcigają się w wymyślaniu nowych, interesujących dla czytelników reklam. Reklama książki, to nie tylko reklama samego tekstu, ale też autora i wydarzeń promocyjnych, które mają sprawić, że książka będzie częściej kupowana. Ważny dla reklamy książki jest jej temat – jeśli modny, reklama szybciej dotrze do adresatów, ważna jest też okładka. Często ludzie kupują książkę, bo spodoba im się okładka i na tym reklamodawcy bazują w reklamie najczęściej.
Z reklamą książki wiąże się też reklama samego autora, ważne jest by autor uczestniczył w promocji swojej książki. Czytelnicy chętniej sięgają po daną pozycję po spotkaniu autorskim czy targach książki, gdzie dany autor się pojawi. Niektóre książki jednak bronią się same i ich reklama jest łatwiejsza. Wymaga jednak zaangażowania, by sława książki szybko nie przeminęła.

Książka jako produkt

Reklama książki dzisiaj zawiera elementy spójne z reklamą innych produktów. Książka to produkt, często przez reklamodawców traktowany jak zwykły produkt, nie różniący się niczym od produktów spożywczych, odzieżowych itd. W związku z tym wydawnictwa są obecne w mediach społecznościowych, prowadzą swoje fanpage czy grupy czytelnicze, gdzie własnie reklamują wydawane przez siebie nowości. Dobrą formą reklamy są targi książki. Wtedy w przeznaczonej do tego przestrzeni mogą odbywać się jednocześnie różne wydarzenia związane z promowaniem pozycji wydawniczych danego wydawnictwa. Pokazywane na stoiskach są przeważnie najnowsze i najbardziej poczytne pozycje danego wydawcy. Łatwiej wtedy dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych.
Reklama książki odbywa się też często w odniesieniu do emocji czytelników. Reklamodawcy bazują na wrażliwości odbiorców, gdyż wtedy łatwiej jest im trafić w gusta zainteresowanych. Reklama książki często więc musi być wysublimowana i niesztampowa, gdyż czytelnictwo dzisiaj jest udziałem małych grup ludzi i nie działa na saklę masową.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here