Istnieje powiedzenie, które mówi, że “reklama jest dźwignią handlu”, i istotnie, trudno jest się z tym nie zgodzić. Żyjemy w czasach, w których otoczeni jesteśmy reklamami – nasze oczy bombardowane są nimi niemal z każdej strony. Gdzie nie spojrzymy, tam neony, bilbordy i plakaty zachęcają nas do wypróbowania lub kupna konkretnej rzeczy. Spora grupa ludzi powie pewnie, że nie daje się nabrać na tego typu marketingowe zagrywki, nie wierzy reklamom i nie jest w żaden sposób zachęcona do zakupów tylko na podstawie jakiejś przypadkowej reklamy. Czy aby na pewno tak jest? Oczywiście, z pewnością są osoby, które w ogóle nie zwracają uwagi na wielkie banery reklamowe ogłaszające promocje, przeceny i jedyne w swoim rodzaju okazje. Gdybyśmy się jednak nieco głębiej nad tym zastanowili, to pewnie doszlibyśmy do wniosku, że dajemy się złapać reklamie częściej, niż byśmy chcieli, nie będąc tego nawet do końca świadomymi.

Reklama w internecie

Reklama w internecieZapewne często rzuca nam się w oczy jakaś reklama w internecie. Klikamy w nią, a ona przenosi nas na stronę, na której możemy w szybki, prosty i wygodny sposób zakupić reklamowany produkt. Ot tak. Być może nigdy nie trafilibyśmy do danego sklepu internetowego, gdyby przeglądając kolejne strony, ta konkretna reklama nie wyświetliłaby się nam gdzieś z boku. Czy to oznacza, że właśnie padliśmy ofiarą reklamy? W pewnym sensie tak, aczkolwiek… nie do końca. Często bywa bowiem tak, że poszukujemy podobnego produktu, jednak nie możemy znaleźć egzemplarza, który by nas w stu procentach zadowalał. Kiedy więc algorytmy podsuwają nam reklamę rzeczonego produktu w formie, która jak najbardziej nam odpowiada – nie zastanawiamy się zbyt długo i decydujemy na jego zakup, póki jest jeszcze dostępny. W takiej sytuacji możemy śmiało powiedzieć, że… Reklama nam pomogła! A zdarza się to wcale nie tak rzadko, jak mogłoby się wydawać.

Użyteczność reklamy

Nie każda reklama, jaką widzimy, przekazuje nam wartościową informację, ale kiedy już się tak dzieje, to nie mamy większych wyrzutów sumienia, aby pójść za jej radą i nabyć konkretną rzecz. Tak więc, mimo wielu głosów sprzeciwu w tej sprawie, reklama może być całkiem użyteczna i niejednokrotnie pomóc nam w znalezieniu tego, czego akurat szukamy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here