SEO Blog

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z najbardziej popularnych i najbardziej efektywnych form reklamy stron w sieci. Wciąż przybywa profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem jak i również amatorów, którzy cały czas doskonalą swoje umiejętności w tej dziedzinie. Przyjrzyjmy się zatem czym jest pozycjonowanie, na czym polega oraz jak można zgłębiać wiedzę dotyczącą SEO.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie najprościej rzecz ujmując to szereg czynności prowadzących do zwiększenia pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych. Bezpośrednio przekłada się to na zwiększenie ruchu oraz w przypadku sklepów internetowych także sprzedaży. Niektórym pozycjonowanie może kojarzyć się z nielegalnymi manipulacjami rankingiem wyszukiwarek. Nic bardziej mylnego. Dziś pozycjonowanie wygląda już zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu, gdy takie metody były dość powszechne.

Na czym polega SEO?

Na czym polega SEO?Obecnie pozycjonowanie dzieli się na dwa różne działy. Pierwszym jest pozycjonowanie wewnątrz witryny, czyli tzw. optymalizacja strony i pozycjonowanie on-site. Drugim działem są wszelkie działania podejmowane na zewnątrz witryny, polegające w dużym skrócie na zdobywaniu nowych linków do witryny. Optymalizacja polega na odpowiedniej budowie strony, wskazaniu nagłówków oraz pogrubieniu ważnych informacji. Istotne jest także odpowiednie opisanie i zoptymalizowanie zdjęć i innych multimediów dostępnych na stronie. Nie bez znaczenia są również odpowiednie treści dodawane na stronie, tak aby zaciekawiały one czytelników i stanowiły dla nich wartość dodaną. Przy odpowiedniej optymalizacji strony może ona zyskać wysokie pozycje nawet bez zdobywania linków. Samo zdobywanie linków również musi być odpowiednio przemyślane, tak aby nie narobić więcej szkód niż pożytku. Jeszcze kilka lat temu liczyła się ilość linków a nie ich jakość. Dziś warto jest zainwestować w mniejsza ilość linków ale z bardziej zadbanych stron internetowych. Jak nigdy wcześniej nie należy zdobywać tysięcy spamowych linków, lecz należy się skupić na pozyskiwaniu rzadkich, niedostępnych dla innych linków.

Skąd czerpać wiedzę o pozycjonowaniu – SEO Blog

Tak na prawdę wiedza o pozycjonowaniu nie jest jakaś tajemna. Zaawansowani pozycjonerzy chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami na różnego rodzaju blogach branżowych oraz forach internetowych. Aby jednak z ich wypowiedzi wynieść konkretną wiedzę na temat pozycjonowania, należy umieć czytać pomiędzy wierszami i przede wszystkim testować zdobywaną wiedzę podczas pozycjonowania własnych stron internetowych. Nie wszystkie metody będą oczywiście działać w przypadku każdej strony internetowej. Każdy przypadek jest bowiem inny i nie da się opracować jednej złotej metody działającej na wszystkich stronach.

Jakie są alternatywy dla pozycjonowania?

W większości przypadków pozycjonowanie to dość długi i złożony proces. Na pierwsze efekty możemy nawet czekać miesiącami, a postęp może być i tak niezbyt duży i zauważalny. Jeśli zależy nam na czasie, możemy skorzystać z płatnych reklam Google, aby nasza strona błyskawicznie znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania. Jest to dosyć kosztowne, szczególnie w najbardziej popularnych branżach, jednakże jeśli kampania reklamowa zostanie odpowiednio ustawiona, to zyski mogą znacznie przewyższać wydatki. Z biegiem czasu, gdy pozycjonowanie zacznie przynosić efekty, możemy przeznaczać coraz mniejsze kwoty na płatną reklamę, tak aby w końcowym efekcie czerpać już korzyści jedynie z pozycjonowania w wynikach organicznych. Na samym początku najlepiej jest łączyć obie metody zwiększenia ruchu na stronie.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułPlatforma SEO
Następny artykułSEO Copywriting

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here