SEO Copywriting

Pozycjonowanie stron internetowych to szereg procesów i działań, które prowadzą to podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwarek. Jednym z elementów pozycjonowania, szczególnie istotnym w nowoczesnym pozycjonowaniu jest seo copywriting, czyli tworzenie treści zgodnymi z wymaganiami wyszukiwarek. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu zagadnieniu.

Czym jest pozycjonowanie stron i na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych w dużym skrócie polega na zwiększeniu jej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Najpopularniejszą z takich wyszukiwarek jest oczywiście Google i to o pozycje w tej wyszukiwarce biją się wszystkie agencje pozycjonerskie na świecie. Pozycjonowanie stron internetowych to szereg działań wykonywanych zarówno na pozycjonowanej stronie internetowej jak i na innych stronach, pozyskując na nich odnośniki do strony docelowej. Jeśli chodzi o działania on-site, głównie powinniśmy skupić się na optymalizacji treści na stronie, zdjęć oraz samej jej budowie. Odpowiednia optymalizacja pozwoli zdobyć wysokie pozycje nawet bez potrzeby zdobywania dużej ilości linków zewnętrznych. A te również należy zdobywać z rozwagą. Nie wystarczy już tak jak kilka lat temu zdobyć kilka tysięcy linków korzystając z automatycznego programu aby strona pojawiła się na szczytach list wyszukiwań. Obecnie dużo ważniejsza jest odpowiednia jakość linków niż ich ilość. Warto skupić się na wyborze kilku linków z zaufanych i mocnych stron niż zdobywać tysiące linków wątpliwej jakości.

SEO Copywriting

SEO CopywritingBardzo ważnym aspektem zarówno podczas pozycjonowanie on-site jak i off-site jest dostarczanie odpowiedniej jakości treści. Zajmują się tym najczęściej doświadczeni SEO Copywriterzy. Tworzą oni teksty zgodne z wymaganiami wyszukiwarek, dzięki czemu strona może z łatwością zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. SEO Copywriting nie polega jednak jedynie na pisaniu tekstów przyjaznych dla wyszukiwarek. Teksty te powinny przede wszystkim angażować czytelnika i sprawić, żeby nie wyłączył on strony po przeczytaniu kilku pierwszych zdań. Istotne jest także odpowiednie nasycenie tekstu odpowiednimi słowami kluczowymi oraz prawidłowe sformatowanie całości, tak aby w tekście znalazły się różnego rodzaju wypunktowania, wyliczenia czy pogrubienia. Bardzo ważne jest także odpowiednie podzielenie tekstu na akapity, aby był on łatwo przyswajalny dla potencjalnych odbiorców.

Jak zostać SEO Copywrtierem?

Aby zostać początkującym copywriterem wystarczy tak na prawdę poznać podstawy tworzenia tekstów pod SEO. Z czasem nabierzemy odpowiedniego doświadczenia, aby tworzyć bardziej wymagające treści. Na początek wystarczy jedynie podstawowa wiedza o SEO oraz znajomość zasad ortografii. Pierwszych zleceń możemy szukać na różnego rodzaju forach branżowych, grupach na Facebooku oraz na kilku znanych giełdach tekstów, na których osoby poszukujące wykonawców tekstów SEO publikują swoje ogłoszenia wraz z podaniem stawki za tekst.

Ile kosztuje SEO Copywriting?

Wszystko zależy od przeznaczenia każdego konkretnego tekstu. Najmniej wymagające teksty na zaplecza rozliczane są w stawkach wynoszących kilka złotych za 1000 znaków tekstu. Bardziej wymagające teksty oraz np. opisy firmy na strony firmowe wyceniane są znacznie drożej. Ceny mogą sięgnąć nawet kilkudziesięciu złotych netto za 1000 znaków tekstu.

[Głosów:1    Średnia:5/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSEO Blog
Następny artykułTeksty SEO

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here