W obecnych czasach aby skutecznie prowadzić biznes w internecie nie wystarczy już tylko posiadanie nowoczesnej i schludnej strony internetowej. Stron jest bowiem tak dużo, i to w każdej branży, że aby zostać zauważonym musimy czymś się wyróżniać. Przede wszystkim nasza strona musi być widoczna w wynikach wyszukiwania Google, najpopularniejszej w Polsce wyszukiwarce internetowej. jak dowodzą badania większość internautów po wpisaniu hasła w wyszukiwarce sprawdza dokładnie jedynie pierwszą stronę wyników. Jest to około 10 adresów. A co z reszta? Najczęściej są pomijane, lub odwiedza je niewielki procent internautów wyszukujących daną frazę. Aby przebić się w wynikach wyszukiwania na pierwszą stronę będziemy musieli skorzystać z usług firmy, która na co dzień zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Takie pozycjonowanie składa się z kilku składowych części. Jest nim miedzy innymi audyt seo, obranie odpowiedniej strategii, content marketing czy linkbuilding czyli zdobywanie linków. Każda z tych części jest jednakowo ważna.
Audyt SEO
Każda firma i osoba profesjonalnie zajmująca się pozycjonowaniem swoją pracę powinna zacząć od porządnego audytu seo. Audyt ma na celu wskazanie nieprawidłowości w zakresie optymalizacji danej strony internetowej. Sprawdzane są takie rzeczy jak występowanie słów kluczowych, odpowiednia wielkość i ustawienia zdjęć, ilość tekstu w stosunku do kodu strony czy na przykład linkowanie wewnętrzne, które ma niebagatelny wpływ na pozycjonowanie, zwłaszcza w rozbudowanych stronach lub sklepach internetowych. Audytowi podlegają także dotychczasowe działania pozycjonerskie jakie zostały wykonane w celu podniesienia pozycji strony. Rzetelnie wykonany audyt powinien stanowić solidną podstawę pod obranie odpowiedniej strategii dotyczącej przyszłego pozycjonowania strony.
Odpowiednia strategia
Po wyciągnięciu wniosków z audytu nadchodzi czas na odpowiednie rozplanowanie działań mających na celu podniesienie pozycji strony w wyszukiwarkach. Profesjonaliści nie będą mieli z tym problemów. Oprócz samego audytu strony klienta ważne jest również rozeznanie się wśród stron bezpośrednio konkurujących na dane słowa kluczowe. Określenie stopnia trudności jest w kluczowe w perspektywie skutecznego wypozycjonowania strony. DO każdej witryny www i do każdego słowa kluczowego powinna być dobrana indywidualna strategia. Jeden schemat nie będzie działał na wszystkich stronach. Działając schematycznie można wręcz zaszkodzić danej stronie niż jej pomóc osiągnąć wysokie pozycje.
Content Marketing
Ostatnimi czasy bardzo bardzo ważne podczas działań pozycjonerskich jest odpowiednie wdrażanie założeń content marketingu. Działania takie prowadzi się zarówno na stronie docelowej jak i na zewnętrznych stronach www. Działanie na stronie docelowej polega na dodawaniu na nią jak największej ilości treści mającej realną wartość dla użytkowników. Najczęściej są to blogi z praktycznymi poradami tematycznie powiązanymi z tematyką strony docelowej. Działania takie wzmacniają stronę dwojako: z artykułów można linkować stronę docelową a poza tym zwiększają one widoczność strony w wynikach wyszukiwania o dodatkowe słowa kluczowe. Content marketing na stronach zewnętrznych polega na kupowaniu linków w tzw. artykułach sponsorowanych. Wiele portali umożliwia dodanie artykułu reklamowego z linkiem prowadzącym do naszej strony docelowej w treści. Jest to bardzo skuteczna metoda na podniesienie pozycji naszej strony w wyszukiwarce. Choć wspomnieć tu na leży o cenie takich artykułów sponsorowanych, gdyż na najbardziej popularnych portalach koszt umieszczenia linku w artykule może wynosić nawet kilka tysięcy złotych.
Zdobywanie linków
Zdobywanie linków czyli link building od zawsze stanowił podstawę działań seo. Wszystko dlatego, że wciąż na ilości i jakości linków prowadzących do strony opiera się tak naprawdę algorytm Google, sterujący wyszukiwarką i sortujący wyniki. Co prawda wiele się zmieniło przez te wszystkie lata. Niegdyś bardziej liczyła się ilość linków niż ich jakość. Zdobycie kilku tysięcy linków gwarantowało wysoką pozycję w wyszukiwarce. Obecnie bardziej opłaca się mięć dużo mniejszą ilość linków, ale z bardziej zaufanych stron. Masowe zdobywanie linków zaczęło być uważane jako SPAM i jest coraz mniej skuteczne. Linki można zdobywać z wielu miejsc w internecie. Mogą to być blogi, fora dyskusyjne, serwisy ogłoszeniowe, social media i inne. Popularne jest także tworzenie własnych stron, tzw. zapleczy.
Podsumowanie
Jak więc widać pozycjonowanie to szereg rożnych czynności, które w efekcie mają przynieść zwiększoną widoczność danej strony w wyszukiwarce internetowej. A zwiększona widoczność powinna przynieść zwiększenie sprzedaży, tzw. konwersji, na stronie docelowej.