Dlaczego warto zainwestować w etykiety samoprzylepne?

Dzięki etykietom samoprzylepnym można przekazać zarówno wymagane ustawowo informacje dotyczące np. kosmetyku lub lekarstwa, jak i slogan reklamowy czy zabawne hasło. Na rynku poligraficznym znajdziemy różne wersje tego typu naklejek, które umożliwią produktowi wyróżnić się na tle konkurencji.

Poznaj najważniejsze zalety etykiet

Korzysta z nich wiele firm działających w branżach motoryzacyjnej, spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej i budowlanej. Etykiety samoprzylepne na butelki, kosmetyki czy materiały spełniają dwie ważne funkcje – chronią produkt i umożliwiają przekazanie treści marketingowej. Nie są to jednak jedyne ich zalety. Etykiety dobrze znoszą zarówno niskie, jak i wysokie temperatury. Bez problemu można okleić nimi produkt, który następnie schowamy na długi czas do lodówki. Co więcej, niestraszne są im także promienie słoneczne.

Etykieta jest wdzięcznym materiałem do przeróżnych działań marketingowych. Grafik ma nieograniczone możliwości kreacji i ogranicza go jedynie jej rozmiar. Zaletą takich naklejek jest również krótki czas produkcji. Profesjonalne drukarnie cyfrowe są w stanie w krótkim czasie wydrukować sporą partię etykiet. Jednak to nie wszystkie jej zalety. Może również służyć jako plomba gwarancyjna. Dzięki niej żadne klient sklepu nie rozerwie przypadkowo opakowania, a sklep nie poniesie strat finansowych.

Etykiety peel-off, sandwich i booklet – którą z nich wybrać?

Etykiety wielowarstwowe są standardowym wyborem większości firm kosmetycznych i farmaceutycznych. Naklejki składają się z kilku warstw, dzięki którym można przekazać znacznie większą ilość treści niż na zwykłej naklejce. Ich wygląd wzbudza zainteresowanie. Etykiety wyglądają bardziej jak mini książki lub broszury informacyjne. Umożliwia to dostarczenie wymaganych ustawowo informacji w kilku językach.

Etykiety sandwich umożliwiają wydrukowanie treści na obydwu stronach etykiety, bez względu na to, czy znajduje się na jednej z nich klej. Producenci używają ich m.in. do umieszczania kodów QR i znaków reklamowych. Firmy farmaceutyczne używają ich podczas ewidencjonowania szczepionek.

Etykiety booklet, jak może sugerować nazwa, przypominają książkę. Zazwyczaj składają się w harmonijkę i mają do kilkunastu stron, na których znajduje się treść.

Czym kierować się przy wyborze etykiet?

Jednym z najważniejszych kryteriów jest materiał, z jakiego będzie wykonana etykieta. Każdy przedsiębiorca ma nieco inne wymagania. Do wyboru mamy różne warianty etykiety papierowe i trwalsze etykiety foliowe. Jeżeli zależy nam na tym, by naklejka była wytrzymała, warto wybrać tę wykonaną z folii. Drugim ważnym kryterium jest rodzaj kleju. Zazwyczaj do wyboru są kleje mocne i słabe. Pierwsze z nich trzymają się mocno nawet chropowatych powierzchni i sprawdzają się w branży budowlanej. Z kolei słabszych klejów często używają producenci napojów gazowanych, gdyż można je w każdej chwili odkleić, a opakowanie i tak zachowa estetyczny wygląd.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here