W marketingu i szeroko pojętym e-commerce cały czas pojawiają się nowe określenia i tworzony jest nowy slang. Jednym z nowszych trendów internetowym świecie sprzedaży jest wykorzystanie omnichannel w branży B2B. Dlaczego uznaje się, że to skuteczny sposób na budowanie sprzedaży czy też bazy klientów?
Omnichannel to wielokanałowość sprzedaży. Co ważne, wszystkie doświadczenia mają być w tym modelu dla klienta spójne. Marka ma działać w taki sposób, by bez względu na kanał, w którym akurat komunikuje się z grupą docelową, przekaz był spójny i dopracowany. Jasny styl komunikacji pozwala chociażby wypracować rozpoznawalność marki i kojarzyć ją z określonymi sloganami czy hasłami reklamowymi. Taka przejrzystość niesie więc za sobą wymierne zalety.
Dlaczego omnichannel?
Badania jednoznacznie wskazują, że konsumenci chcą kupować bez żadnych ograniczeń. Już w 2015 roku 55% ankietowanych dla „M-commerce. Kupuję mobilnie” przyznało, że nabywa produkty tej samej marki za pomocą różnych kanałów. Wystarczy wspomnieć, że od tego czasu liczby te znacząco się zwiększyły, by łatwo dostrzec nie tylko potencjał wielokanałowości, ale wręcz obowiązek przemyślenia adaptacji omnichannel na grunt swojego biznesu.
Obecnie samo osadzenie biznesu w offline to za mało. Już od dłuższego czasu ci, którzy nie wprowadzają nowych rozwiązań lub robią to w bardzo wolnym tempie, wiele tracą. Dlatego warto łączyć nie tylko digital i offline, ale też poszczególne kanały komunikacji.
Stworzenie sklepu internetowego może znacznie zwiększyć przychody Twojego biznesu.
Ekspert w różnych kanałach
Dla przykładu – jeśli ktoś kreuje się na eksperta w danej branży to nie powinien zamykać się tylko w sektorze prowadzenia bloga firmowego. Dlaczego nie wyjść ze swoją wiedzą dalej, np. poprzez materiały wideo? To daje zupełnie inne możliwości promocji treści, a także pozwala dotrzeć do osób, które preferują przekaz audiowizualny. Wówczas nie będzie to tylko suchy tekst, ale też film np. na Youtube czy Vimeo.
Jak zaprezentować eksperckość offline w branży B2B? Bez względu na sektor, w którym działasz, na pewno organizowane są dedykowane konferencje dla specjalistów z danej dziedziny. Wybrani prelegenci zawsze zyskują ekspercki wizerunek i mogą budować w ten sposób także eksperckość marki. Dlaczego więc nie przenieść swojej specjalistycznej wiedzy i doświadczenia także na wystąpienia publiczne przed grupą odbiorców zainteresowanych danymi usługami?
Jak dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców?
Omnichannel jest bardzo ważny przede wszystkim dla rozległej grupy docelowej. Jeśli nasz produkt dostosowany jest zarówno do kobiet powyżej 45 roku życia, jak i do studentów, to mieszanie kanałów będzie najskuteczniejszym rozwiązaniem. W jednym przypadku kluczowe będą Insta Stories, a w drugim ważniejsze będą reklamy w drukowanych czasopismach. Dostosowanie kanałów do grupy docelowej to także podstawa racjonalnej strategii prowadzenia wielokanałowości.
Warto traktować omnichannel nie jako zagrożenie dla swojego biznesu, ale jako szansę. To kolejny trend, który umiejętnie wykorzystać może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży i dochodów firmy. A to przecież zawsze jeden z kluczowych, o ile nie najważniejszy cel prowadzenia przedsiębiorstwa!