Płatna reklama a pozycjonowanie w wyszukiwarce Google

0
359

Wpływ płatnych reklam na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google często bywa źródłem wielu nieporozumień pomiędzy agencjami marketingowymi a ich klientami. Decydując się na płatną reklamę w internecie, zwiększamy ruch na naszej stronie. Mogłoby się zatem wydawać, że będzie to miało również wpływ na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Tymczasem okazuje się, że jest to mit.

Ruch generowany przez płatne reklamy zwiększa wyłącznie ilość odsłon naszej strony. W narzędziu analitycznym typu Google Analitycs, płatne reklamy są stosunkowo jasno wyszczególnione. Niestety nie mają wiele wspólnego z pozycjonowaniem. Dzięki reklamie sponsorowanej, szczególnie nowa na rynku firma ma szansę pozyskać pierwszych klientów.

Można przypuszczać, że jedynie strony internetowe dużych marek, które inwestują w reklamy mogą liczyć na lepsze pozycjonowanie. Dzieje się tak, ponieważ bardzo duża kampania reklamowa powoduje, że internauci częściej piszą o danej firmie i linkują do niej z różnych stron. Płatne reklamy mogą również rozszerzać pozycjonowanie w sytuacji, w której nasza firma jeszcze nie znajduje się na wysokiej pozycji w Google dla trudnych fraz kluczowych. Są to jednak sytuacje wyjątkowe. Jakie korzyści możesz więc czerpać z płatnych reklam, a jakie z pozycjonowania?

Płatne reklamy:

  • natychmiastowe zwiększenie ruchu na stronie internetowej (dobre dla młodych firm),
  • szybkie uruchomienie kampanii reklamowej,
  • zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku.

Pozycjonowanie:

  • stopniowe zwiększanie ruchu na stronie (jest to proces wolny, ale trwały),
  • wzbudzanie większego zaufania wśród klientów (bardziej ufamy firmom o wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google).

W zależności od tego, jakie mamy potrzeby, powinniśmy skupić się na różnych rodzajach promocji. Jeżeli nasza firma dopiero wchodzi na rynek i mało kto o niej słyszał, warto najpierw zainwestować w płatne reklamy, żeby szybko zwiększyć ruch na stronie. Nie powinniśmy jednak zaniedbać pozycjonowania, bowiem, mimo że nie przyniesie ono nam efektów od razu, to pozwoli nam powoli budować swoją markę w oczach klientów. Pozycjonowanie i płatne reklamy uzupełniają się i mogą być stosowane równolegle.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here