Aby zaistnieć w internecie ze stroną własnej firmy lub sklepem internetowym nie wystarczy już tylko samo stworzenie witryny i umieszczenie jej na serwerze. O istnieniu naszej strony musimy jakoś powiedzieć światu aby zdobyć nowych odwiedzających i co za tym idzie, nowych klientów. Jeśli startujemy od zera, bez zaplecza finansowego i reklamowego sytuacja może być dość skomplikowana. Postaramy się przedstawić kilka sposobów na rozreklamowanie witryny internetowej, w tym ten najpopularniejszy: pozycjonowanie organiczne.
Pozycjonowanie organiczne
Pozycjonowanie organiczne to nic innego jak sprawienie, aby nasza strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania Google na dane frazy kluczowe. Przy mało popularnych frazach wystarczy dobrze zoptymalizowana stronę z dużą ilością ciekawej treści. Jeśli jednak słowo kluczowe jest bardziej popularne sytuacja się komplikuje. Nie jest dokładnie znane działanie algorytmu Google. Pozycjonerzy wciąż bazują na domysłach. A te wskazują, że o pozycji strony wciąż decyduje liczba linków z dobrych jakościowo stron. Pozycjonowanie organiczne to nic innego jak zdobywanie wciąż nowych linków do naszej strony. W połączeniu z poprawną budową samej strony i optymalizacją może dać to wymierne korzyści.
Reklama w Google
Google umożliwia pojawienie się na samej górze wyników wyszukiwań od razu, bez czasochłonnego procesu pozycjonowania. Warunek jest jeden: trzeba za to dość sporo zapłacić. Na każdej stronie wyników wyszukiwania Google znajduje się miejsce na wyniki płatne. Ilość tego miejsca zależna jest od konkurencji na dane słowo kluczowe. Linki zainteresowanych firm wyświetlane są tam na zasadzie licytacji. Kto da więcej za umieszczenie swojego adresu, tego link będzie się wyświetlał wyżej. W zależności od konkurencji koszt kliknięcia w link zaczyna się od kilku złotych a kończy na kilkudziesięciu.
Social Media
Serwisy społecznościowe przeżywają ostatnio prawdziwy rozkwit. Aby dotrzeć ze swoją ofertą na stronie www do jak największej ilości osób warto zainteresować się tym rodzajem reklamy. Reklama w social mediach może przynieść wymierne korzyści w zdobywaniu klientów. Działa na podobnej zasadzie jak reklama w Google, jest jednak nieco tańsza. Najpopularniejszy serwis społecznościowy facebook, posiada swoją własną aplikację do kupna i zarządzania reklamami: Facebook Ads Manager. Dzięki niemu szybko i łatwo stworzymy swoją pierwszą kampanię i ustawimy grono jej odbiorców na podstawie miejsca zamieszkania, wieku, płci lub zainteresowań.
Gościnne wpisy
Nie słabnie także popularność różnego rodzaju blogów. Za niewielką opłatą możemy wykupić w nich wpisy sponsorowane, w których wymienimy wszystkie zalety oferowanych przez nas produktów i usług oraz zaprosimy internautów do odwiedzenia naszej strony. Blogi odwiedzane są codziennie przez tysiące internautów, dzięki czemu ten rodzaj reklamy może okazać się bardzo skuteczny.
Słyszałem że pozycjonowanie Facebookiem nic nie daje..
Ile kosztuje wpis gościnny na blogu?
Możecie polecić dobrego specjaliste od optymalizacji?