ile kosztuje reklama w internecie

Jeśli prowadzisz własny biznes i starasz się go reklamować w różnych tradycyjnych mediach pewnie nie raz zastanawiałeś się ile kosztuje reklama w internecie. Reklama w tym medium stała się już obowiązkiem. Standardowe formy reklamy w radiu, prasie i telewizji powoli przechodzą do lamusa, gdyż coraz miej ludzi korzysta z tych mediów w celu zdobycia informacji. Reklama internetowa cały czas się rozwija i to w błyskawicznym tempie. Aby byłą skuteczna nie może być jednak tania. W artykule postaramy się przybliżyć koszty reklamy firmy w internecie oraz przedstawić kilka popularnych form zaistnienia w sieci.

Ile kosztuje reklama w internecie? Najpopularniejsze formy reklamy

Reklama w Social Media

Ostatnio bardzo popularna staje się reklama w social mediach, z których korzystają już nie tylko najmłodsi użytkownicy internetu. Właściciele serwisów społecznościowych zbierają sporo informacji na temat swoich użytkowników, dzięki czemu istnieje możliwość wykupienia spersonalizowanej reklamy do danej grupy odbiorców. Koszta takiej reklamy zaczynają się od kilku złotych za przekierowanie jednego użytkownika na stronę docelową.

Artykuły sponsorowane

W internecie aż roi się od różnego rodzaju tematycznych blogów. Dobrym pomysłem na reklamę swoich produktów i usług jest wykupienie artykułów sponsorowanych na takich blogach. Oprócz reklamy polegającej na przekierowaniu ruchu internautów sposób taki ma także pozytywne skutki w kontekście SEO. Większa ilość linków do naszej strony na innych witrynach powoduje wzrost widoczności naszej domeny. Koszt artykułu sponsorowanego zależy od reputacji strony, na której chcemy go umieścić i może się wahać od 100 aż do kilku tysięcy złotych.

Reklama w Google Adwords

Jedna z najbardziej skutecznych form reklamy w internecie. Polega na wykupieniu reklamy w wyszukiwarce Google i na stronach partnerów reklamowych tego internetowego giganta. Największą zaletą tego typu reklamy jest fakt, że płacimy tylko za konkretnego użytkownika, który przejdzie na naszą stronę. Nie płacimy za samo wyświetlenie reklamy jak w wielu innych przypadkach. Koszty takiej reklamy wyglądają podobnie jak w przypadku reklamy w social mediach i wynoszą około kilku złotych za przekierowanie jednego użytkownika.

Bannery reklamowe

To jedna z najstarszych form reklamy w internecie. Atrakcyjne graficznie bannery reklamowe zawsze przyciągały użytkowników internetu. Niestety w ostatnim czasie coraz więcej internautów używa oprogramowania, które blokuje wyświetlanie reklam na stronach www. Z tego powodu taka forma reklamy nie zawsze jest skuteczna. W tym przypadku płacimy za wyświetlenia bannera, nie za kliknięcia.

Podsumowanie

Koszty reklamy w internecie są różne. Do standardowych stawek należy jeszcze dodać wynagrodzenie agencji reklamowej, która przygotuje całą kampanię. Teoretycznie możemy się tym zająć sami, lecz nie mając doświadczenia, możemy bardzo szybko stracić cały budżet reklamowy nie uzyskując przy tym zadowalających efektów.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

3 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here