Nie ulega wątpliwości, że świat odbył ogromną przemianę. Coś co jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu wydawałoby się nierealne, dziś jest codziennością. Chociażby zakupy online. Czy kiedyś ludzie wyobrażali sobie zakup ubrania bez wcześniejszego jego przymierzenia? Albo zamówienie jedzenia z dostawą do domu? To wszystko umożliwił rozwój technologii i biznesu internetowego. Coraz więcej firm, które powstają, działają wyłącznie przez Internet. Stąd bardzo popularna stała się reklama mobilna. Mimo, że e marketing wydawać się może tańszy niż marketing tradycyjny, to jednak reklama mobilna wiąże się z dość sporymi kosztami.
Reklama mobilna
Jeśli chcemy wypromować nasz biznes, musimy liczyć się z tym, że inwestycja w promocje online będzie permanentna. Nie ma bowiem możliwości zaprzestania promocji w sieci, jeśli chcemy aby nasza firma funkcjonowała i przynosiła korzyści. Reklama mobilna jest formą marketingu internetowego, z której bardzo często korzystają firmy. Nie ulega wątpliwości, że jest to dość kosztowne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chce się naprawdę dobrze wypromować dopiero co rozwijający się biznes. Raczkujące firmy powinny również pomyśleć o promocji w social mediach. Reklama mobilna na telefonach i smartfonach to dobre rozwiązanie dla sklepów internetowych. Można włączyć funkcję, która śledzi naszą grupę docelową i wyświetla jej reklamę naszego sklepu. Jeśli jakiś użytkownik przegląda na przykład swetry, a my zajmujemy się właśnie sprzedażą tej części garderoby, dobrze ustawiona reklama mobilna powinna działać na zasadzie proponowania swetrów temu użytkownikowi.
Współpraca z blogerami
Warto też przemyśleć działania z blogerami. To forma promocji po którą sięga coraz więcej marek. Nie jest ona oczywiście bez wad. Obarczona jest ona oczywiście dość sporym ryzykiem. Każda reklama mobilna, w której w grę wchodzi czynnik ludzki, niesie za sobą ryzyko negatywnych komentarzy na temat naszej marki. Jeśli jakiemuś użytkownikowi nie spodoba się nasz produkt, wówczas wyda on negatywną opinię i nikt nie zostanie zachęcony do zakupu naszego wyrobu. Należy pamiętać, że reklama mobilna jest jednak jedyną opcją wypromowania biznesu, który działa w Internecie. Jest to kosztowne działania, ale dobrze prowadzone, odniesie dobry rezultat.