Remarketing AdWords

Remarketing AdWords – co kryje się za tym tajemniczym zestawieniem słów? Nic innego jak sukces w dotarciu do kluczowych klientów! W tym systemie chodzi o to, żeby dotrzeć z odpowiednią reklamą do odpowiednich użytkowników, którzy przynajmniej raz weszli na naszą stronę. Jak to zrobić? Zbieramy dane o osobach odwiedzających naszą witrynę za pomocą pliku cookie, który instaluje się w przeglądarce potencjalnego konsumenta – to właśnie on zostanie poddany Twoim zabiegom marketingowym.

Remarketing AdWords

Remarketing AdWordsŻeby taki proces przeszedł pomyślnie należy zarejestrować konto na AdWords. Jest to prosta czynność – po odpowiednich konfiguracjach należy kliknąć w miejsce, gdzie napisane jest “pokaż tag AdWords dla wirtyn” – w tym miejscu pojawi się kod, który należy skopiować. Następnie wystarczy wkleić kod do kodu źródłowego swojej witryny przed znacznikiem </body>. Teraz możemy zacząć tworzyć pierwsze listy remarketingowe.

Istnieje kilka rodzai kampanii remarketingowych. Są one dopasowane do specjalistycznych grup konsumentów, co czyni je skutecznymi. Rodzaje to m.in:

  • remarketing podstawowy – jest to najprostsza forma remarketingowa, która polega po prostu na tym, że reklamy wyświetlają się tym użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili naszą stronę
  • remarketing video – reklamy wyświetlają się tym internautom, którzy wcześniej np odwiedzili kanał na YouTube danej firmy
  • remarketing mobilny – reklamy wyświetlają się w aplikacjach, które współpracują z reklamami Google
  • remarketing w sieci wyszukiwania – z pewnością wiele z nas miało taki przypadek, że oglądając w sieci np., aukcję z butami to nagle w zaczęło pojawiać się mnóstwo reklam związanych z obuwiem. Właśnie w ten sposób działa remarketing w sieci wyszukiwania – reklamy pojawiają się internautom, którzy wcześniej interesowali się danym produktem.
  • remarketing dynamiczny – reklamy pojawiające się dynamicznie są bardziej dopasowane do użytkownika

Dzięki takim kampaniom reklama dotrze tylko do osób z listy. Jakie są korzyści wynikające z takiej formy marketingu? Przede wszystkim:

  • Nasza reklama skierowana jest do docelowej grupy osób, co może przyspieszyć nam sprzedaż czy zainteresowanie produktem/usługą
  • Według danych statystycznych współczynnik osób które klikają w taka reklamę jest dwukrotnie wyższy, niż w przypadku gdy nie zastosujemy remarketignu
[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here