W jaką reklamę w internecie warto zainwestować?

To jedno z często powtarzanych pytań wówczas, gdy zakłada się pierwszą stronę internetową. E-marketing daje bardzo szerokie możliwości i dzięki niemu można dotrzeć do klientów w inny sposób niż w przypadku tradycyjnych mediów, ale także i tutaj kluczowe jest takie dobranie strategii marketingowej, aby mogła przynieść najlepsze zyski bez konieczności angażowania sporych środków.

Z reklamą w internecie spotykamy się na każdym kroku. Ma ona różne postaci, na przykład wiadomości e-mail, które otrzymujemy na naszą skrzynkę, bannerów widocznych na stronach internetowych, SEO, czyli pozycjonowania w wynikach wyszukiwania, również natykamy się na reklamy w serwisach społecznościowych, marketing szeptany czy na programy partnerskie w sieciach afiliacyjnych, a to tylko kilka form z bogatej gamy rozwiązań marketingowych on-line.

Jak dobrać najlepszą reklamę on-line?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ponieważ każda strona jest nieco inna. Poza tym pod uwagę trzeba brać specyfikę branży oraz grupę docelową, do której reklama na trafić.

Dzisiaj zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się kampanie prowadzone w wyszukiwarkach internetowych – SEO, czyli pozycjonowanie, a także SEM, czyli reklamy Google AdWords. Również popularne są kampanie na Facebooku oraz w innych mediach społecznościowych. Dobre efekty nadal daje e-mail marketing, a także reklamy bannerowe. Nie można zapominać też o reklamie mobilnej!

Reklamować się samemu czy z agencją?

Wtedy, gdy liczy się skuteczność, warto zdecydować się na skorzystanie z usług ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego. Dobry dom mediowy będzie mógł wówczas nie tylko poprowadzić kampanię, ale zacznie od wykonania odpowiednich analiz oraz audytów, aby dopasować takie rozwiązania, które w kontekście danej strony i branży będą mogły dać najlepsze wyniki.

Naturalnie, można również reklamować się samodzielnie, ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że samodzielna reklama to trudna sprawa, zwłaszcza dla osób początkujących. Prowadzenie profilu na Facebooku, korzystanie z programów partnerskich, kampanie SEM – to czynności, które można realizować we własnym zakresie. Gdy jednak liczy się większa efektywność, a także oszczędność czasu, agencja reklamy internetowej czy dom mediowy to zdecydowanie najlepszy wybór.

 Artykuł opracowany we współpracy z Adnext.pl 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here