.Jak wykorzystać potencjał Facebooka dla działań marketingowych?

Trudno wyobrazić sobie działania marketingowe bez udziału mediów społecznościowych. Każda agencja interaktywna ma w swoim gronie specjalistę od komunikacji w social media. Jest on ważnym filarem strategii skutecznego marketingu, proponowanej przedsiębiorcom.

Skuteczna komunikacja

Nie da się nie zauważyć, że Facebook ewoluuje. Nie jest już wyłącznie miejscem, w którym “wypada być”. Wszelkie zmiany, jakie się w nim dokonują to dobrze przemyślane decyzje, poprzedzone badaniami zachowań i zwyczajów użytkowników. Ich ruch w sieci jest starannie śledzony, podobnie jak reakcje na otaczające reklamy. Serwis coraz bardziej staje się kolejnym kanałem komunikacji marketingowej. Jednym z najważniejszych, ze względu na ogromną popularność. W przypadku stron firmowych oznacza to budowanie konkretnej historii marki. Wiele z nich wdraża nowatorskie sposoby na dotarcie do wybranej grupy docelowej lub poszerzenie grona dotychczasowych odbiorców. Działania Facebooka wspierają te poczynania, ale nie są identyczne w każdym przypadku. Różnią się od siebie w zależności od obranego targetu. Jedni stawiają na proponowanie drobnych nagród i bonusów, inni na wartościowy kontent i rzetelną informację.

Siła brandingu

Dynamika działań w biznesie zależy od skutecznego promowania marki. Przy drapieżnej konkurencji każda agencja interaktywna zaleca staranność w planowaniu ekspansji marketingowej. Klient jest coraz bardziej świadomy swoich potrzeb i oczekiwań, dlatego uważniej przygląda się markom, którym chce zaufać. Droga do pozytywnego budowania wizerunku marki czy firmy w zasadzie nigdy się nie kończy. To ciągłe wsłuchiwanie się w potrzeby rynku i jego poszczególnych graczy. Facebook, dobrze wykorzystany, pozwala na jeszcze lepsze zakorzenienie się w konsumenckiej psychice konkretnego brandu. Nie tylko wielkie firmy doceniły potencjał portalu Zuckenberga. Korzysta z niego już połowa świata mimo sporej konkurencji ze strony chińskiego RenRen.

Facebook w biznesie

Każda agencja interaktywna, do której zgłosi się mniej cierpliwy klient, poleca mu działania w social mediach. Jeśli ktoś nie chce czekać kilku miesięcy na rezultaty, media społecznościowe to mały skrót w tym kierunku. Dzięki Facebookowi można szybciej wejść w relację z odbiorcami naszych treści przy pomocy fanpage’a. Odpowiedni ruch na stronie gwarantuje, że wszystkie posty dotrą do zainteresowanych. Użytkownicy Facebooka cenią sobie dobrze wyselekcjonowane informacje na interesujące ich tematy, ponieważ nie muszą ich sami wyszukiwać. Lubią, gdy ich potrzeby są doceniane i realizowane. Drobne porady, na przykład w postaci infografiki lub zabawnego filmiku to pewny patent na spore zasięgi. Każdy polubiony lub udostępniony post niesie reklamę marki w wirtualny świat. Media społecznościowe, w tym Facebook, powinny być regularnie „dokarmiane”. Oznacza to publikację od jednego do kilku jakościowych postów dziennie. Warto je dopracować, ponieważ powinny zachęcać do interakcji.

Dobrym sposobem w kontaktach z użytkownikami Facebooka jest wejście w dialog. Niekoniecznie profesjonalny, techniczny, po prostu “ludzki”. Skuteczny marketing opiera się przecież nie tylko na promocji własnej marki i usług, ale poznaniu potrzeb drugiego człowieka.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here