Radio przez cały dwudziesty wiek było jednym z najważniejszych środków przekazu. O wiele nowocześniejsze niż gazety, łatwiejsze w odbiorze niż telewizja. Nic dziwnego, że każde z tej trójki ustępuje w dzisiejszych czasach najnowocześniejszemu i najpowszechniejszemu źródłu informacji jakim jest internet.

Reklama radiowa

Reklama radiowaGazety jeszcze niedawno powszechnie czytywana dziś zostaje w pełni wycofywana. Przede wszystkim pod pretekstem nieekologiczności ale realnie – nikomu nie opłaca się na poważnie jej drukować. Pozostają jedynie wybrane miesięczniki czytywane głównie z przyzwyczajenia czy sentymentu. Telewizja również odchodzi powoli do lamusa. Wszelkie programy “na żywo” oraz ich retransmisje można równie dobrze oglądać na stronach internetowych. W internecie powstają osobne, konkurencyjne dla tych telewizyjnych programy rozrywkowe, natomiast wszelkie seriale czy filmy ogląda się na osobnych, internetowych platformach. Radio wydawać by się mogło przetrwa jako najbardziej nieangażujący środek przekazu. I jest w tym sporo racji. Trudno, chyba, wyobrazić sobie kierowcę grzebiącego w telefonie. I tak i nie. Bowiem radio jako środek przekazu jest zastępowany przez właśnie radio ale internetowe. Czyli wszyscy radiowi speakerzy mogą spać spokojnie, bowiem zniknie jedynie sposób przekazu, lecz forma pozostanie.

Reklama w radio a internet

Jednak całe to przeniesienie przekazu do internetu skutkuje jednym – przeniesieniem tam wszelkich reklam, czego jesteśmy świadkiem. I faktycznie – reklama radiowa, telewizyjna czy prasowa nie ma już żadnej wartości. Szczególnie ta ostatnia. Kto tak szczerze kupił coś w przeciągu ostatnich kilku lat pod wpływem reklamy w gazecie? Tak więc w przeciągu najbliższych kilku lub kilkunastu lat reklamy w pełni przeniosą się do internetu. Jednak “nie wszystek umrę” jak mawiali starożytni. Internet nie jest de facto niczym innym jak nowym wcieleniem starych form. Wspomniani tu speakerzy tu grupa, która najłagodniej znosi przemiany. Jednak wszelcy twórcy telewizyjni na pewno odnajdą się w twórczości internetowej, która dostarcza tego samego czego telewizja. A z kolei dziennikarze prasowi doskonale mogą przenieść swoją twórczość do internetu. Tak więc o ile stare środki przekazu upadają, o tyle w internecie wszystkie te formy mogą znaleźć swój odpowiednik.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here