Każdy sprzedawca i usługodawca powinien zatroszczyć się o pozytywne relacje z klientem. W czasach, gdy konsumenci mają tak szeroki wybór produktów i usług, niezbędne jest, by wprowadzić szereg zasad, które sprawią, że klient będzie zadowolony, a relacja, jaka nawiąże się między nim a marką będzie silna i trwała. Na odbiór marki wpływ ma nie tylko jakość oferty, ale również jej wizerunek oraz charakter bezpośredniego kontaktu z klientem.
Spraw, by klient poczuł się wyjątkowo
Marka powinna pokazać klientowi, że zależy jej na jego zadowoleniu. Mowa tutaj nie tylko o produktach i usługach wysokiej jakości, ale też o jego samopoczuciu i wrażeniach w kontakcie z marką. Niezwykle istotne, by klient czuł, że jest ważny dla marki nawet po dokonaniu zakupów lub skorzystaniu z usług. Zapytanie o jego zadowolenie będzie jak najbardziej na miejscu. Dodatkowo dostarczy marce informacji, czy oferta jest odpowiednia, czy należy w niej coś zmienić.
Zachęć do zakupów atrakcyjnymi nagrodami
Programy lojalnościowe to jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie relacji z klientem. Korzyści, jakie może czerpać z robienia zakupów czy korzystania z usług skutecznie motywują do regularnego wybierania jednej marki. Istotne jest, by zaoferować konsumentowi nagrody, które mają właściwy stosunek do zaangażowania, jakie wymaga od niego jej zdobycie. Ważną rolę grają również narzędzia wykorzystywane w marketingu lojalnościowym. Należą do nich:
- innowacyjne aplikacje na smartfony
- wygodne karty lojalnościowe
- standardowe foldery na naklejki, pieczątki i stemple.
Zapewnij komunikację na najwyższym poziomie
Klient wymaga szybkich odpowiedzi. Jeśli jest zainteresowany produktem lub usługą, nie będzie czekał na otrzymanie informacji. Mnogość ofert sprawia poniekąd, że klienci są niecierpliwi i wszystko chcą mieć na już. Niezbędne jest posiadanie kompetentnego działu obsługi klienta, który udzieli wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie zapytania klienta.