fotografia
fot. pexels.com

Zdjęcia produktów sprzedawanych online to jedna z najważniejszych kwestii, o którą firma powinna zadbać. Najistotniejszych pod kątem wysokiej rentowności, czyli zwyczajnie mających ogromny wpływ na sprzedaż produktów. Klient przez ekran smartfona czy laptopa nie jest w stanie zobaczyć czy dotknąć produktu, więc zdjęcia powinny mu gwarantować możliwie najpełniejszy obraz tego, jak produkt wygląda na żywo. Dowiedz się, jakie są najczęściej popełniane błędy w fotografii produktowej w e-commerce!

Zobacz też: https://www.citeam.pl/fotografia-produktowa-w-e-commerce-o-co-warto-zadbac/

Brak zdjęć

Mimo, że o ważności dobrych zdjęć produktowych jest mnóstwo informacji, to nadal zdarzają się firmy, które lekceważą ten temat. To ogromny błąd, który od razu dyskwalifikuje dany sklep, jako potencjalny do zrobienia w nim zakupów. Pamiętaj, że konkurencja sklepów online jest ogromna – tu nie chodzi tylko o rynek polski, ale też światowy. Zadbaj więc o zdjęcia produktów w swoim sklepie online. Uważaj tylko na to, aby nie popełnić poniższych błędów związanych z fotografią produktową.

Przekłamane kolory i wielkość

Pamiętaj, że robiąc zdjęcie produktu musisz jak najwierniej ukazać to, jak wygląda on w rzeczywistości. To bardzo istotne. Klient zamawiając produkt online nie wie, jak prezentuje się on na żywo, a Ty zdjęciami musisz to jak najdokładniej pokazać. Zadbaj więc o to, aby dobrze ustawić światło do zdjęć, a potem przy obróbce pamiętaj, by kolory nie były przekłamane. Zwróć również uwagę, aby produkt był ukazany w takim rozmiarze i wielkości, jakie są naprawdę. Możesz tutaj wykorzystać typ zdjęć lifestylowych, czyli jeśli Twój produkt na to pozwala układasz go w aranżacji i przy innych dekoracjach widać jego potencjalny kształt, wielkość. Możesz również na zdjęcie nanieść miarkę, która wskaże na dokładne wymiary.

Niekorzystne zdjęcia

Rolą zdjęć produktowych jest nie tylko pokazanie produktu, ale zrobienie tego tak, aby zachęcić do zakupu produktu. Pamiętaj więc, że nie chodzi o to, aby zdjęcia po prostu były na stronie, ale aby zachęcały by wrzucić je do koszyka. Zadbaj więc chociażby o zdjęcia lifestylowe opisane w powyższym punkcie czy też zdjęcia 360 stopni pozwalające dokładnie obejrzeć produkt. To bardzo ważne z perspektywy klienta przy zapoznawaniu się z produktem.

Przeczytaj też: http://digiwall.pl/sklep-online-elementy-ktore-wplywaja-na-wieksza-ilosc-zakupow-klienta/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here