Windykacja długu za usługi świadczone przez Internet

Mało kto teraz wyobraża sobie życie bez Internetu. Towarzyszy nam on w codziennym życiu, ułatwiając realizację obowiązków. Nic więc dziwnego, że za jego pośrednictwem wyświadczane są również różnego rodzaju usługi. Realizacja usług drogą elektroniczną pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, jako że niejednokrotnie ceny usług online są tańsze od tych świadczonych w klasycznej formie. Ale podobnie jak w innych branżach tak i tutaj często występują problemy z płatnościami za wystawione faktury.

W dalszej części artykułu dowiesz się, dlaczego przedsiębiorcy świadczący swoje usługi online tak często mają problemy z wyegzekwowaniem należnych im pieniędzy za uczciwie wykonaną pracę. Dowiesz się też, w jaki sposób można zapobiec temu problemowi. Zapraszamy do lektury.

Dlaczego kontrahenci nie płacą za wykonaną usługę?

Problemy z terminowym uzyskiwaniem zapłaty za wykonane usługi miewa wielu przedsiębiorców działających w naszym kraju. Dzieje się tak dlatego, że Polacy często wychodzą z założenia, że wskazany termin płatności jest jednym z pierwszych, kiedy powinni uregulować swoje zobowiązanie, a nie ostatecznym. Dłużnicy zazwyczaj mają przygotowany w zanadrzu cały szereg wymówek, dla których nie regulują swoich zobowiązań w terminie.

Sfera internetowa jest jednak na tyle indywidualna, że istnieje kilka specyficznych dla niej powodów, dla których wyegzekwowanie płatności za uczciwie zrealizowaną usługę bywa niezwykle trudne. Jednym z nich jest traktowanie usług świadczonych przez Internet mniej poważnie niż tych wykonywanych w klasyczny sposób. Drugą przyczyną może być brak wykształconej praktyki spisywania umów i współpraca na tzw. „słowo”. Jak wiadomo, nie każdy jest uczciwy, dlatego też nie każdy trzyma się wcześniej poczynionych ustaleń.

Jak odzyskać dług?

Twój kontrahent nie chce płacić? Nie czekaj – od razu rozpocznij windykację długu (o tym kiedy podjąć odpowiednie działania przeczytasz tutaj: https://vindicat.pl/baza-wiedzy/kiedy-rozpoczac-windykacje-dlugu/). Rozpoczęcie windykacji wcale nie oznacza, że musimy od razu kierować sprawę do sądu. W pierwszej kolejności warto spróbować w polubowny sposób rozwiązać problem, a dopiero gdy działania te się nie powiodą, podjąć bardziej konkretne kroki. Windykacja polubowna nazywana też miękką pozwala zakończyć sprawę szybko i uniknąć zbędnych kosztów, a także zachować dobre relacje z klientem, nie przekreślając możliwości dalszej współpracy. Aby przyspieszyć spłatę zobowiązania można rozpocząć od telefonicznych i SMS-owych prób przypomnienia dłużnikowi, że czekamy na zapłatę. Potem można skierować do niego wezwanie do zapłaty, czyli pismo przypominające o kwocie do zapłaty oraz terminie, w jakim należy ją uiścić. Jeśli i to nie podziała, nie pozostanie Ci nic innego jak skierować sprawę do sądu. O tym co robić kiedy windykacja polubowna zawiedzie przeczytasz tutaj: https://vindicat.pl/baza-wiedzy/jak-odzyskac-naleznosci-za-uslugi-swiadczone-przez-internet.

Jeśli nie wiesz co i w jakiej kolejności powinieneś robić, skorzystaj z systemu Vindicat.pl, który podpowiada wierzycielom co należy zrobić w danej sytuacji celem jak najszybszego odzyskania należności. Przedsiębiorcy mogą przebierać pomiędzy różnymi przetestowanymi w praktyce scenariuszami windykacji i wybrać dla siebie najkorzystniejszy.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here